Gjithnjë e më shumë njerëz në Maqedoni po i shndërrojnë mediat sociale në një burim të vërtetë të ardhurash. Nga videot që bëhen virale brenda pak orësh, te markat që ndërtohen me një aparat fotografik dhe një telefon, interneti është bërë tregu më i madh.

Pa një diplomë kolegji, pa një zyrë, pa orar pune të caktuar – vetëm me një ide, kreativitet dhe këmbëngulje.

“Më parë mendoja se ishte e pamundur të jetoja nga Instagrami, por tani është burimi im kryesor i të ardhurave”, thotë 28-vjeçarja Jovana nga Shkupi, e cila filloi të postonte video me këshilla për grim si hobi, dhe sot bashkëpunon me disa marka kozmetike.

Historia e saj nuk është e pazakontë. Mediat sociale i kanë mundësuar njerëzve të zakonshëm të bëhen media e tyre.

Disa fitojnë para përmes reklamave dhe sponsorizimeve, të tjerë përmes shitjes së produkteve ose kurseve të tyre, dhe të tjerë thjesht nga përmbajtja që fitojnë para përmes shikueshmërisë.

“Mjafton të kesh një lloj audience – njëqind, një mijë, dhjetë mijë njerëz që të ndjekin dhe besojnë në atë që thua. Kjo është vlerë, kjo është monedhë”, thotë Damjan Arsov, një tregtar dixhital që konsultohet me bizneset e vogla, sipas të cilit tregu maqedonas është tashmë “i pjekur” për ekonominë e influencuesve.

Nëse buxhetet e marketingut më parë ndaheshin midis televizionit dhe billboard-eve, tani një pjesë gjithnjë e më e madhe po shkon për njerëzit që kanë ndikim në TikTok dhe Instagram.

Dhe këta nuk janë gjithmonë ndikues klasikë. Ka nëna që ndajnë receta, artizanë që tregojnë se si bëjnë diçka me duart e tyre dhe madje edhe shoferë që postojnë video nga jeta e tyre e përditshme në rrugë.

“Secili mund ta gjejë drejtimin e vet. Unë bëj video të shkurtra për makinat, edhe pse nuk jam as mekanik dhe as gazetar. Por njerëzve u pëlqen kur flet njerëzisht, pa filtra”, thotë Petari, një 33-vjeçar nga Shkupi i cili fiton para nga YouTube përmes reklamave dhe përmbajtjes së sponsorizuar.

Ekonomistët theksojnë se kjo prirje nuk është vetëm një fenomen global, por edhe një formë e re e vetëpunësimit që po përhapet në rajon.

“Është pjesë e ekonomisë së re dixhitale – ku kreativiteti monetizohet. Por problemi është se një pjesë e këtyre të ardhurave është informale, jashtë sistemit”, thonë ekspertët, duke shtuar se shteti duhet të krijojë një kornizë më fleksibile për këtë lloj pune, në mënyrë që të mos zhvillohet në një “zonë gri”.

Paralelisht, numri i të rinjve që duan të mësojnë se si të bëhen krijues përmbajtjesh është në rritje. Kurset për montazh videosh, marketing dhe punë me algoritme janë plot.

Disa prej tyre po shkojnë një hap më tej – duke hapur markat, dyqanet dhe madje edhe agjencitë e tyre dixhitale. Një trend që po e ndryshon në heshtje por vazhdimisht peizazhin e punësimit.

“Interneti nuk është më vetëm një vend për t’u shoqërizuar, por një ekonomi e re”, thonë analistët.

The post Me një aparat fotografik në dorë, mund të fitosh para të mëdha – rrjetet sociale si një punë e re appeared first on Alsat.